پنجشنبه

بافتنی کردن بعد کتاب خوندن خیلی خوبه. امتحانش کنید و اگه بلد نیستید یاد بگیرید. باعث می‌شه محتوای کتاب در شما درونی بشه. می‌ذاره روی چیزایی که خوندید و احتیاج دارید بهش فکر کنید، تمرکز کنید. نمی‌دونم چرا بافتنی کردن یه کار زنونه‌س. نباید اینجوری باشه. قبحش هر چه زودتر باید برای مردا بریزه. اون وقت کم‌کم تصویر خنده‌دار یه مرد در حال بافتنی جاش رو به یه احساس خنثی از دیدن این تصویر می‌ده.

به نظر من که مقدمه و موخره‌ی خیلی خوبیه. مثلن می‌خواید چیز بنویسید و لازمه فکرتون رو جمع کنید یا یه قطعه‌ی موسیقی نوشتید و احتیاج دارید به بعدش فکر کنید و با خودتون مرور کنید و درموردش قضاوت کنید. احتمالن صحنه‌ی مضحکی می‌شه که از پشت کامپیوتر بلند شید بیایید شروع کنید به بافتن ولی مثل یه سری غذاهایی که شکل و تصویر بدی دارن اما مزه‌شون معرکه‌س می‌مونه. لازمه برای دقیق شدن و موشکافی یه چیز، کاری که باعث می‌شه فکرتون از جای دیگه سردبیاره رو نکنید. آدما معمولن زل می‌زنن به یه چیزی. یا به تناوب کاری رو تکرار می‌کنن. اسکرول کردن و سیم تلفن رو پیچیدن دور انگشت و کاغذ سفید رو خط‌خطی کردن رو من خودم قبلن امتحان کردم که می‌گم این بهتره. برای من زل زدن به دیوار روبرو یا به سقف باعث می‌شه فکرم پراکنده شه و از هزارجا سردربیاره شاید چون چشمم همه‌ش در حال حرکته و مدام می‌تونم غلت بزنم و تکون بخورم. احتمال می‌دم تسبیح انداختن هم شرایط مشابه بافتن رو داشته باشه. فقط تو تسبیح انداختن شما نیاز پیدا نمی‌کنی چشمت رو هم درگیر کنی.

این تازه یکی از خوبیای بافتنی کردنه. همزمان با کامل شدن چیزی که تو سرته، رج‌های بافتنی هم بیشتر می‌شن و می‌یان بالا. بافتنی رو باید به سطح جامعه آورد. احساس خاله زنکی‌ای که مردم بی‌جهت به بافتنی پیدا کردن رو باید درهم شکست. تو کتابخونه‌ی عمومی باید بتونم بافتنی کنم و نگران قضاوت بقیه نباشم، هرجایی که احتیاج دارم به بافتنی کردن باید بتونم ببافم. هرچند می‌دونم تحقق این بایدها، نیاز به کار گروهی و تلاش‌های ملی و بین‌المللی داره.

برای من این سه تا زمستون بدون بافتنی کردن سرنیومده.

۲ نظر:

  1. من بافتنی به جز برای کلاس حرفه و فن نکردم. وظیفه بود. دوستش نداشتم. برای من آشپزی شبیه تعریفی هست که از بافتنی می کنی. این ور دنیا، زمستان که می شود خیلی ها را می بینی که می بافند. سن و سال ندارد. مرد هم دیده ام ببافد، طبیعتن کمتر از زن.
    نوشته خوبی بود. مرسی.

    پاسخحذف
  2. من از بچگی دوسش داشتم. امتحانکی هم کردم. گوبلن هم بافتم. البته بافتن واسه تمرکز خوبه. دوسش میدارم

    پاسخحذف